מעבר ארז סגור לכניסת פועלים, הר הבית סגור ליהודים

קובי פינקלר No Comments on מעבר ארז סגור לכניסת פועלים, הר הבית סגור ליהודים

במערכת הביטחון סבורים כי עצירת כניסת הפועלים יעילה יותר מתקיפה. היום תקיים הערכת מצב בה יוכרע לגבי המשך השבוע

מחסום במעבר ארז • אילוסטרציה צילום: דו"צ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גם בסיומו של חג הפסח נמשכת הכוננות הביטחונית הגבוהה: בדרום ערוך צה"ל לצאת למבצע צבאי ברצועה במידה והדרג המדיני יחליט על כך. במהלך החג נורו לעבר שטח ישראל שלוש רקטות – ובתגובה החליטה ישראל לסגור את מעבר ארז לכניסת 1,200 פועלים פלסטינים במקום תקיפה צבאית. במערכת הביטחון סבורים כי עצירת כניסת הפועלים יעילה יותר מתקיפה. היום תקיים הערכת מצב בה יוכרע לגבי המשך השבוע.

ובירושלים תיסגר החל מהיום כניסת יהודים להר הבית בהתאם להחלטת הממשלה לא לאפשר כניסת יהודים בעשרת הימים האחרונים של חודש הרמאדן.

כזכור, במהלך החג והשבת בוצעו שלושה שיגורים נוספים מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. בליל שבת נפלה רקטה בשטח פתוח בקרבת הגדר בצפון הרצועה ורקטה נוספת נפלה בתוך הרצועה. מאוחר יותר בוצע שיגור נוסף. לא הופעלו התרעות צבע אדום מאחר שהשיגורים לא איימו על אזורים מאוכלסים. אחת הרקטות שנורו פגעה בבית פלסטיני בצפון הרצועה ודווח על כמה פצועים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט שוחח עם מזכ"ל האו"ם והביע את אכזבתו מהיעדר גינוי ירי הרקטות לישראל. בשיחה אמר רה"מ כי "אסור שהקהיליה הבינלאומית תשרת את האג'נדה של ארגוני הטרור. ישראל היא הכח המייצב – אם לא היינו משליטים סדר – עשרות אלפי מוסלמים לא היו יכולים להתפלל. מדובר באנשים שהכינו מראש אבנים ובקבוקי תבערה לשימוש מתוך המסגד".

ביום שישי, בוקר שביעי של פסח – חודשו ההתפרעויות האלימות במסגד אל אקצא. אחד העצים במתחם הר הבית עלה באש. בנוסף, עשרות רעולי פנים הפגינו באום אל פאחם במחאה על הנעשה בהר הבית, הבעירו צמיגים וירו זיקוקים.

ב'כאן חדשות' דווח כי למרות המהומות בהר הבית, ובשל השקט ביהודה ושומרון – לא יוטל סגר על האזור והחל מהבוקר יוכלו מאות פועלים פלסטינים להכנס לישראל.

כזכור, גם בלילה שבין רביעי לחמישי בוצע שיגור משטח הרצועה לעבר ישראל. בתגובה, תקפו מטוסי קרב של צה"ל מתקן תת-קרקעי לייצור רכיבי מנועים רקטיים. במהלך תקיפת האתר התת-קרקעי נורה טיל נ"מ לעבר מטוסי צה"ל, בתגובה נתקף מתחם צבאי שמשמש את ארגון הטרור חמאס.



0 תגובות